۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶

مسافران دورود-اندیمشک کلافه شدند؛

بی‌محلی به قطار محلی/ مشکلات خط ریلی لرستان از تابستان تا زمستان!

بی‌محلی به قطار محلی/ مشکلات خط ریلی لرستان از تابستان تا زمستان!

خرم‌آباد- مشکلات مسافران قطار محلی دورود- اندیمشک با بی‌محلی مسئولان و متولیان مواجه شده است تا این مصائب از فصلی به فصل دیگر منتقل شود اما حل نشود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ساکنین بخش «زز و ماهرو»، دهستان «چمسنگر»، بخش «پاپی»، شهر «سپیددشت»، «تله زنگ»، «تنگ هفت» و سایر شهروندان ایستگاه‌های مسیر از مبدأ دورود تا مقصد اندیمشک از قطار محلی «دورود - اندیمشک» برای تردد استفاده می‌کنند.

بی‌توجهی چند ساله به وضعیت بهداشت، صندلی‌های خراب و پاره، سالن‌های نامناسب، نداشتن سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، و استفاده از قطار با عمر ۵۰ ساله در این مسیر موجب انتقاد و گلایه مردم این مناطق و مسافران شده است.

بی‌محلی به قطار محلی/ مشکلات خط ریلی لرستان از تابستان تا زمستان!

مسافران این مسیر می‌گویند که قطار یاد شده علی‌رغم استقبال مسافران و گردشگران و همچنین جمعیت پایدار مسافر طی سال، فاقد امکانات و تجهیزات اولیه رفاهی و ایمنی از قبیل فضای بهداشتی، صندلی و سالن مناسب، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، واگن مخصوص بار، فضای مخصوص بار سبک در سالن ویژه مسافر و.... است و باوجود درآمد پایدار از محل فعالیت قطار محلی مسیر اشاره شده، حداقل خدمات به مسافران ارائه می‌شود و این امر باشخصیت و شأن مسافر منافات داشته و با طرح تکریم مسافران حمل‌ونقل عمومی نیز مغایرت دارد.

قطار بدون کولر و بخاری

یکی از مسافران قطار محلی دورود - اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با انتقاد از وضعیت این قطار، اظهار داشت: این قطار نه در تابستان کولر دارد و در زمستان بخاری!

یک مسافر: انگار کسی نیست که سالن‌های این قطار را نظافت کند! وی با انتقاد از وضعیت بهداشتی این قطار، عنوان کرد: انگار کسی نیست که سالن‌های این قطار را نظافت کند.

این مسافر قطار محلی دورود - اندیمشک در ادامه سخنان خود، گفت: عمده صندلی‌های قطار شکسته و پاره هستند.

قطاری با سالن‌های پر از دود!

مسافر دیگر قطار محلی دورود - اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: من از اندیمشک به سمت دورود سوار این قطار محلی شده‌ام، وضعیت این قطار فوق‌العاده بد و خراب است.

وی عنوان کرد: قطار همیشه پر از دود است، سیستم سرمایش و گرمایش ندارد.

این مسافر قطار محلی دورود - اندیمشک در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این مسیر یک «ریل باس» دارد و سالن‌های آن کم است، افزود: اگر تعداد سالن‌های این «ریل باس» افزایش پیدا کند، برای تردد مسافران خوب می‌شود.

اگر وضعیت قطار این مسیر مناسب‌تر شود، قطعاً گردشگران زیادی از این قطار برای تماشای طبیعت زیبای مسیر استفاده خواهند کرد وی تأکید کرد: وضعیت «ریل باس» نسبت به این قطار محلی فرسوده خیلی بهتر است، کاش مسئولان چاره‌اندیشی کنند و از این «ریل باس» با سالن‌های بیشتر در مسیر استفاده کنند.

این مسافر قطار محلی دورود - اندیمشک در ادامه سخنان خود با اشاره به مسیر گردشگری این قطار، عنوان کرد: در این مسیر آبشار «بیشه»، «تله زنگ» و… وجود دارد، آبشارهای دیدنی هستند، اگر وضعیت قطار این مسیر مناسب‌تر شود، قطعاً گردشگران زیادی از این قطار برای تماشای این طبیعت زیبا استفاده خواهند کرد و درآمدزایی بالایی هم خواهد داشت.

لرستان بدون قطار مسافربری

مسافر دیگر قطار دورود - اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همه نواحی راه‌آهن ایران، قطار مسافربری دارند، اما متأسفانه استان لرستان و ناحیه لرستان هیچ‌گونه قطار مسافربری ندارد.

بی‌محلی به قطار محلی/ مشکلات خط ریلی لرستان از تابستان تا زمستان!

وی عنوان کرد: اگر فردی به طور مثال بخواهد با قطار به تهران برود، باید منتظر بماند و ببیند که قطار مسافربری اهواز جای خالی دارد یا نه که بتواند با استفاده از آن به تهران برود.

این مسافر قطار محلی دورود - اندیمشک، یادآور شد: قطار این مسیر زمستان‌ها هیچ‌گونه سیستم گرمایشی ندارد، تابستان هم سیستم سرمایشی ندارد، به این وضعیت دود و آلودگی را هم باید اضافه کرد.

قطاری با عمر ۵۰ سال و فرسوده

مسافر دیگر این مسیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: قطار مسیر دورود - اندیمشک برای ۵۰ سال پیش بوده و یک قطار فرسوده است.

وی عنوان کرد: هر چه مردم گزارش می‌دهند، انتقاد می‌کنند، مطالبه می‌کنند، گوش شنوایی برای رفع مشکلات سالن‌های این قطار گویا وجود ندارد.

این مسافر قطار دورود - اندیمشک در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هر لحظه ممکن است کف سالن‌های این قطار پایین برود، تصریح کرد: این قطار نه کولر دارد و نه یک صندلی سالم!

این قطار محلی خیلی قدیمی است

محمدباقر احمدی فرماندار خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه انتظارات مردم برای رفع مشکلات این قطار محلی مسیر دورود - اندیمشک به حق است و باید رفع شوند، اظهار داشت: شهریورماه استاندار لرستان از این منطقه بازدید کردند و یکی از مطالبات مطرح شده مردم منطقه مشکلات این قطار محلی بود.

شهریورماه استاندار لرستان از این منطقه بازدید کردند و یکی از مطالبات مطرح شده مردم منطقه مشکلات این قطار محلی بود وی با بیان اینکه بر اساس دستور استاندار ما از این منطقه و قطار محلی بازدید کردیم، گفت: این قطار محلی خیلی قدیمی است و به گفته بعضی از عزیزان، ۵۰ سال است که از این واگن‌ها استفاده می‌کنند.

فرماندار خرم‌آباد با تأکید بر اینکه این قطار نه سیستم تهویه دارد و نه سرمایش و گرمایش، گفت: قطار وقتی وارد تونل هم می‌شود، دودودم وارد واگن‌ها می‌شود.

قطار واقعاً قابل‌استفاده نیست

احمدی با تأکید بر اینکه این مسیر تونل‌های زیادی هم دارد، تصریح کرد: در حوزه شهرستان خرم‌آباد این مسیر شش ایستگاه دارد، ایستگاه‌های دیگر هم می‌تواند به این مسیر اضافه شود، چون مسیر ریلی است و حجم زیادی از مسافران می‌توانند از این قطار استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه قطار واقعاً قابل‌استفاده نیست، افزود: تلاش می‌کنیم و با مدیرکل راه‌آهن لرستان رایزنی خواهیم کرد تا واگن‌های جدید در این مسیر مورداستفاده قرار گیرد.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه در این مسیر یک «ریل باس» هم هست، گفت: سالن‌های این «ریل باس» که در مسیر تردد می‌کنند بسیار محدود است و واقعاً پاسخگوی نیاز مردم نیست.

احمدی گفت: نام این قطار مسافربری است، اما خیلی وقت‌ها مردم بارهای خود را با همین قطار در مسیر جابه‌جا می‌کنند.

کد خبر 6253807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha